tog en "trip down the memory lane" nyss, igen. inget anmärkningsvärt med det egentligen. det som överraskade mig själv denna gången var att det jag mindes var något jag trodde jag hade glömt, eller i alla fall var jävligt längesen jag tänkte på. det var en skylt man brukade gå förbi varje dag som kid när man traskade till skolan. det var en pr-skylt för en biltvätt. en vit lite avlång skylt med ljusblåa bokstäver. med själva skylten var det inget speciellt, eller jo kanske var det det. hursomhelst finns den inte längre. typsnittet på bokstäverna var en blanding mellan arial och times new roman. det som var speciellt var skyltens slogan. förmodlingen världens bästa. förmodligen hade företaget inte anlitat konsulter och annan expertis. men vem behöver det när den egna fantasin räcker hela vägen. det var lika informativt som psykologiskt kittlande. själva meningen känns som en brygga mellan planekonomi och marknadsekonomi när man tänker tillbaks på det. nyskapande i sin egen tydlighet. det stod:
TVÄTTA BILEN HÄR
DET ÄR BRA
jag hoppas och tycker att företaget gjorde sig förtjänt av allt vad förtroende och tillit heter. även om någon bil mot förmodan skulle ha blivit dåligt avvaskad och om någon kund skulle ha blivit missnöjd, skulle det ändå varit BRA. kalla mig enkel. kalla mig lättpåverkad. kalla mig kalla mig. om det mot förmodan skulle finnas/funnits någon frizon mot konsumentkritik, this would've been the place.
tisdag 9 juni 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar